Puf-puf-puf-puf Ciuch-ciuch!

Nie, nie zwariowałam. Jeszcze.

Za to melduję, że dwunastogodzinną podróż pociągiem przeżyłam! (Mam nadzieję, że nikt nie zdążył zadzwonić na policję…)

Zanim jednak zacznę ją opisywać, muszę wszem i wobec dać świadectwo cudu w PKP. Otóż, wyobraźcie sobie, że… Nie, no toalety nie były czyste, no kaman, wspominałam tylko o cudach przecież… No więc wyobraźcie sobie, że po ponad dwóch latach, czternastu dwunasto- (a w porywach nawet czternasto-) godzinnych podróżach, niezliczonych scysjach z konduktorami (i jedną wredną konduktorką, czemu zazwyczaj to baby są wredne dla bab matek?..), i utracie wszelkiej nadziei (o, to powinno wisieć na drzwiach toalet w PKP: „Porzućcie wszelką nadzieję, Ci, którzy tu wchodzicie”), okazało się, że jednak można wykupić miejsce w przedziale dla osoby z dzieckiem!

Alleluja.

I żeby nie było, że mi się coś przyśniło- nawet mam dowód!

bilet

 

Ale żeby nie było tak miło, w przedziale takim obowiązuje zasada: jeden bachorek- jeden poskramiacz bachorka i vice versa. Co oznacza, że mój cudny plan powrotu do Iłży (swoją drogą w lecie klimat tropikalny, polecam zamiast wycieczek do Egiptu) za miesiąc z obydwoma chłopami legł w gruzach. No, chyba że zdążę urodzić drugie. Inaczej- nie ma wybacz, jedno z Młodym w przedziale dla osoby z dzieckiem, drugie gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie, ale w tym samym pociągu przecież.

Pesteczka. Problem zaczyna się, kiedy ktoś ma na stanie więcej dzieci, niż przewiduje PKP Intercity… Na przykład sympatyczne małżeństwo z trójką dzieci, z którymi tym razem podróżowaliśmy. Dobrze że kasjerka nie była służbistką i nie rozdzielała rodziny ;)

Podsumowując, postęp jest, ale fajerwerków nie ma. To że ludzie odpowiedzialni za takie przepisy nie pomyśleli, że opiekun może chcieć podróżować z więcej niż jednym dzieckiem to jeden z wielu przykładów na to, że Polska nie jest krajem prorodzinnym. Nie najbardziej jaskrawy, fakt, no ale heloł, zachęcają Cię do robienia dzieci- bo zobacz, taką fajną kartę ze zniżkami dla rodzin wielodzietnych na pociągi i inne atrakcje Ci damy! Ale kłóć się z kasjerką sama, czy możesz jechać z trójką dzieciaków na wakacje w jednym przedziale dla osoby z dzieckiem, czy masz znosić narzekanie współpasażerów w normalnym przedziale. Albo wybrać ulubione a resztę zostawić.

 

I jak już się rozpisałam o tym nieszczęsnym przedziale, to opis podróży Wam daruję. Za to proponuję malutki konkursik imienia Farellki Wymęczonej w Pociągu, z nagrodą niespodzianką dla tego kto pierwszy dobrze odpowie, a satysfakcją (lub nie) dla całej reszty.

Pytanie konkursowe: Ile książek, z przygotowanego stosiku do pociągu (zdjęcie poniżej) zdążyłam w rzeczonym pociągu przeczytać?

1

 

Regulamin konkursu:

1. Pierwsza osoba wygrywa

2. Nawet jeśli poda poprawną odpowiedź za trzy lata

3. Nagrodę zwycięzca dostanie jeśli mi poda adres, a jeśli się boi to zrobić, to mogę machnąć dyplom w paincie, a co! 

3. Chyba że w międzyczasie szlag mnie trafi kiedy będę tłumaczyć K., że skarpetka z dziurą na pół stopy naprawdę nie nadaje się do noszenia

4. Czy istnieje w ogóle taka granica, za którą „co ty pierdolisz, te skarpety są bardzo wygodne!” zamienia się na „masz rację kochanie, już wyrzucam te szmaty”?..

5. Tak, są dwa punkty trzecie, ahoj!

5 thoughts on “Puf-puf-puf-puf Ciuch-ciuch!

  1. No i widzisz – doczekałaś się! :) Metodą małych kroczków może coś się jeszcze zmieni, ale to dopiero w następnym dziesięcioleciu.
    + Czy ja w tym stosiku widzę L.M.Montgomery? <3 UWIELBIAM!

Skomentuj

